Skip to main content

تعلیمی ادارے کا سربراہ ماحول کیسے بدل سکتا ہے

تعلیمی ادارے کا سربراہ ماحول کیسے بدل سکتا ہے
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ذرا تصوّر کریں: ایک بندہ پولیس آفیسر یعنی تھانیدار ہے۔ بنیادی طور پر رشوت خور، حرام خور، بلیک میلر، کسی سیاستدان کا چمچہ ہے ۔۔۔ وغیرہ ۔

اب اس کا بیٹا سکول گوئنگ ہو گیا۔ کچھ برس بعد وہ بچہ بڑا ہو کر گریڈ 6/7 کی سطح پر آ گیا۔ اب اس سکول کے سست الوجود پرنسپل کا تبادلہ سکول کی دوسری برانچ میں ہو گیا یا وہ کسی بھی صورت منظر سے ہٹ گیا۔ نیا پرنسپل آیا جو پروفیشنل تربیت کیساتھ کیساتھ جذبہ و اُمنگ سے بھی لدا پھدا ہے۔ 

نئے پرنسپل نے آتے ہی سب اساتذہ میں کچھ ایسی رُوح پھونک دی کہ سب self motivation کیساتھ بہتر پرفارم کرنے لگ گئے۔ ساتھ میں اُس مردِ دانا نے بچوں کے والدین اور کمیونٹی کو اِس سارے تربیتی عمل میں actively اِنوالو کر لیا  ــــ  وہ جانتا ہے کہ بچے کی مجموعی شخصیت ہر شے سے متاثر ہوتی ہے۔ یہ سب اہم سٹیک ہولڈرز ہیں۔

کیسے اِنوالو کِیا؟ 
بچوں سے متعلق عمدہ فِیڈ بیک بھیج کر۔ اُن کی صلاحیتوں کی شناخت اور اُن کے مطابق بچوں کو مواقع عطا کر کے۔ اُن سے پرفارم کرا کر، اور ایسی پرفارمنس پر رپورٹ بھیج کر والدین کے احساسات کو انگیخت کرتے ہوئے۔۔۔ خود بچے کا جوش و خروش بھی کافی ہے والدین کو سکول تک کھینچ لانے کو۔

اب اُس پرنسپل نے پولیس والے  سے ملاقات کی اور اُسے اِنسپائر کر لیا کہ آپ ہمارے بچوں اور والدین کو بتائیں کہ :
بطور شہری اُن کے حقوق کیا ہیں؟
وہ کیا عوامل ہیں کہ بعض لوگ مجرم  بن جاتے ہیں؟
اس کمیونٹی میں رہتے ہوئے اُنہیں کن کن باتوں کا خیال رکھنا اور الرٹ رہنا چاہئیے ؟
پولیس ڈیپارٹمنٹ کے فرائض اور ذمہ داریاں  کیا ہیں؟ لوگوں کے اُن پر کیا حقوق ہیں؟ اور پولیس والوں کا اُن پر کیا حق ہے؟

ایک ایسا پولیس والا جو اپنی کمیونٹی کے بچوں اور والدین سے مل چکا ہو، اخلاقی باتیں بگھار بیٹھا ہو، سکول کے فنکشنز میں بلایا جاتا ہو، PTM اٹینڈ کرتا ہو، ہزار شرم کرنے پر مجبور ہو جائے گا کہ اُس سے اپنی کمیونٹی کے حق میں کچھ ایسا برا نہ ہو جائے کہ لوگ انگلیاں اٹھائیں، اور اس کے بچے کو سکول میں face  کرنا مشکل ہو جائے۔

اُس کا بچہ انگریزی، میتھ، سائنس وغیرہ ایسے مضامین  کے لئے اُن والدین سے  connect کرا دیا جائے جو بنا فیس لئے یا تھوڑی بہت فِیس لیکر بھی اچھا پڑھا سکتے ہوں۔ آپ اُس کے بچّے  میں بہ صد جوش و خروش executive life skills  یعنی عمدہ عادات و اطوار فِیڈ کرنا شروع کر دیتے ہیں جن کا اظہار وہ ہر روز گھر جا کر کسی درجہ کیا کرتا ہے۔۔۔ تو عربی میں کہتے ہیں اَلاحسانُ یقطع الّلسان ـــ یعنی احسان زبان کاٹ دیتا ہے۔ بدلے میں اُس پولیس آفیسر کی سوچ، اُس کا کردار کچھ نہ کچھ ضرور بدلے گا۔ اُسے حیا کرنا ہو گی۔۔۔۔ 

اِس نوع کی نیٹ ورکنگ سے ایسا سوشل پریشر ایک اچھا پرنسپل create  کر سکتا ہے۔
 
اسی طرح، ایک دوسرا شخص ڈاکٹر ہے۔ تیسرا شخص بزنس مین، چوتھا بلدیہ میں کوئی عہدیدار، پانچواں صحافی، چھٹا پٹرول پمپ چلانے والا، ساتواں کسی فوڈ ریسٹورینٹ کا مالک ۔۔۔ یہ سب اپنے اپنے شعبہ سے متعلق اہم آگاہی دینے کو سکول میں مدعو کئے جاتے، اورPTM  اٹینڈ کرنے پر مجبور کر لئے جاتے ہیں، حتٰی کہ اِن میں سے ہر ایک کے مخصوص "اڈّے" پر جا کر، اُس سے connect رہتے ہوئے سکول کے بچے  ہر سہہ ماہی میں ایک ایک پراجیکٹ مکمّل کیا کرتے ہیں جس سے انہیں حقیقی زندگی کیساتھ کنیکٹ ہو کر ذہنی بلوغت میسّر آتی ہے ۔۔۔ تو یہ سب شخصیات بطور والدین بھی اور ایکدوسرے کے حق میں بطور کمیونٹی کے بھی کیسا عمدہ رابطے میں آجائیں گے، اور متحرّک رہیں گے۔ 

والدین اور کمیونٹی کیساتھ مل کر کام کرنا اِسی بلا کا نام ہے کہ آپس میں پہچان قائم ہو، ایکدوسرے  سے ہم ربط ہوا جائے اور متواتر رہا جائے۔ بچّے کی صحت، اُس کے رجحانات، اس کے گریڈز بہرصورت اِمپروو کر جاتے ہیں۔ ترقی یافتہ ممالک میں اِس موضوع پر ڈھیروں سرویز، ریسرچز اور رپورٹس موجود ہیں۔ اُن ممالک میں بچوں کو کمیونٹی ورک میں بار بار اِنوالو کرنا، اور کمیونٹی کو سکول کیساتھ جوڑے رکھنا آجکل تعلیمی اداروں کا ایک نیا، پازیٹو رُجحان بن کر اُبھرا ہے۔ ہمارے ہاں کے تعلیمی ادارے بھی اِس پہلو پر توجّہ دیں۔

ایسا کیوں ممکن نہیں کہ  مختلف اداروں کے دو تین عدد پرنسپل صاحبان مہینہ بھر میں ایک بارکوآرڈینیٹ کریں۔ ان اداروں کے بچّے بلدیہ اور پولیس وغیرہ کے تعاون سے بازار کا وزٹ کریں ۔ وہاں گندے ہوٹلوں اور ریستورانوں پر مصروفِ کار عملہ سے ہاتھ دھونے اور صفائی سے متعلق دیگر ہدایات  شیئر کریں۔ ایسے اصولوں  کا عملی مظاہرہ کر کے۔ پسینہ ٹپکا کر گندے ہاتھوں آٹا گوندھتے اور روٹیاں پکاتے عملہ کو صفائی ستھرائی کا پیغام دیں۔ بازار میں  کوئی سے 20  یا 30 مقامات پر چارٹ پیپر سے بنے ڈسٹ بِن  لگا دیں جن پر اپنے اپنے سکول کے نام کا مخفّف  بھی لکھ دیا جائے۔ اگر نام  لکھنا اچھا نہیں تو ہر ادارہ اپنے لئے کوئی رنگ مختص کر لے، جیسے نیلا، پیلا، سُرخ۔ ایسا کیوں ممکن نہیں کہ  تعلیمی ادارہ ساتھ والے محلّے کی صفائی کے لئے سال بھر میں کسی ایک دن ایک گھنٹہ مختص کر لے۔ محلّے کے لوگوں کو احساس دلائے کہ گلیوں میں صفائی اور روشنی کا مناسب اہتمام رکھنا، دوچار مقامات پر کیمرے نصب کرنا، ایک عدد چھوٹا سا گراؤنڈ یا  کچھ جگہ بچوں کے کھیل کُود کے لئے مختص کرنا اور اِس ضمن میں سِٹی گورنمنٹ پر دباؤ ڈالنا اُن کی ذمّہ داری ہے۔ جن بچوں اور لڑکوں کو کھیل کُود کے مواقع دستیاب نہ ہوں وہ نشہ بیچنے والوں کے ہاتھ چڑھ جایا کرتے ہیں۔ جبھی کہتے ہیں کہ ملک میں گراؤنڈز کی تعداد بڑھا دو، اور نشئی کم کر لو۔

کمیونٹی ورک کرنا ہو گا۔ شہریوں کے جان و مال،  امن امان، اور صفائی ستھرائی کے ضامن اداروں کو ایکٹو کرنا ہو گا۔ سکول کی چاردیواری نہیں، یہ پورا ماحول ہمارے بچوں کو بناتا ہے، یا بگاڑتا ہے۔ کمیونٹی کو اِس طور متحرّک کئے بنا یہاں کچھ بدلنے کا نہیں۔ تعلیمی ادارے کتابوں سے رٹے لگوا کر امتحان پاس کرانے اور گریڈز کے اشتہارات بینرز کی صورت دیواروں پر لٹکا کر مزید ایڈمشنز اِینٹھنے کی دوڑ سے باہر نکلیں۔ تعلیمی اداروں کے سربراہان سر جوڑ کر بیٹھیں، اگلے برس کے لئے  پلان کریں کہ جن گھروں کے بچے سکول آیا کرتے ہیں، اُن اور اُن کے والدین کی مدد سے سٹی گورنمنٹ کے مختلف شعبوں کو کیسے ایکٹو رکھا جا سکتا، اور زندگی کا چال چلن بہتر بنایا جا سکتا ہے۔
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ہمایوں مجاہد تارڑ
16 جولائی، 2

Source: We have received the above writing from whatsapp message. The ownership is held by the above writer.

Popular posts from this blog

Rasoolullah's ﷺ Shoes and Leather Socks:

Rasoolullah (ﷺ) wore shoes like sandals or slippers. Rasoolullah (ﷺ) also wore black leather socks and during Wadhu passed his moist hanks over them (made Masah). His shoes had two straps between the toes (Uswah: Mirqaat). There was a strap at the back as well. The Shoes of Rasoolullah (ﷺ) were one span and two fingers long and 7 fingers wide; there was a space of two fingers between the two straps at the toe end (Uswah) Rasoolullah (ﷺ)used to wear shoes made of leather that was smooth after the removal of the animal hair, and after wadhu He would place his feet into them because they were pure and made in such a way that his toes would thouch the ground. (Uswah) Rasoolullah (ﷺ) also wore shoes made of smooth leather. (Mishkaat) Rasoolullah (ﷺ) would would grip his shoes with his left thumb and index finger. (Shamaail Tirmidhi) Hazrat Anas (Radiallahhu’ anhu) narrates that from the sunnah is that one should remove his shoes and place them to the left side when sitting. (Mishkaat) Sourc...

The Prayer That Shook My Soul: Finding Gratitude in the Ruins:

 - I went to a masjid today that wasn't marked by towering minarets or grand domes. It was a humble prayer space tucked away inside the quiet confines of an old-age home campus. Places like these carry a specific kind of atmosphere. The air feels heavier, often thick with unspoken memories, quiet resignation, and the lingering echo of lives that once roared with activity but have now slowed to a whisper. I went there simply to offer my obligatory prayers. I left carrying a lesson that will stay engraved on my heart forever. As I stood in the rows, preparing myself, I found myself next to an elderly man. He was frail, his posture bent by the weight of time. He was an "inmate" here—a clinical word that felt too harsh for the gentle, weathered face I glimpsed. Later, I would learn the fragments of his story. He was a survivor of the brutal COVID era, a period that had swept through his life like a wildfire, taking almost his entire family with it. He was left behind in the a...

Dr Robert Crane now a Pious Muslim named as Farooq Abdul Haq- A Phd in International law, a US Preseident's Ex Advisor, to a Pious Muslim story:

 Former US President Richard Nixon’s adviser is Robert Crane.  He holds: Doctorate in Public Law.  • PhD in International Law.  • President of the Harvard Society of International Law. He later became President Nixon's foreign affairs adviser.  He was also the Deputy Director of the US National Security Council.  • He is considered an expert in Political Affairs in the United States.  • He is founder of the Center for Civilization and Modernization in the United States.  He speaks fluently in six living languages. What's the story?  One day President Nixon wanted to read about "Islamic Principles and Rules", so he asked CIA to prepare a research paper on the subject for him.    Assigned CIA cadre wrote a detail research paper and submitted to President Nixon.   But Nixon felt the paper was a bit lengthy and detailed. So he asked his adviser, Robert Crane, to read and summarize the article.    Robert read the article a...

Muslim Girls names and meaning:

 _*لڑکیوں کے اسلامی نام اور انکا مطلب...*_ آزفہ Azifa قریب ہی آنے والی آشفتہ Ashifta حیران آفروزہ Aafroza چراغ کی بتی آفریدہ Afrida قربان آفریں Afreen خوشی، شاباش آمنہ Amina امن والی آویزہ Avezah خالص، پاکیزہ، لٹکنے والا زیور اثیلہ Aseela اعلٰی خاندان والی اجالا Ujala روشنی ادیبہ Adeeba ادب والی اریبہ Ariba عقل مند، ماہر اریکہ Arika خوبصورت تخت ازکی Azka پاکیزہ اساوری Asavri ریشم، راگ اسماء Asma بلند، علامت اسماء Asma بلند اسوہ Uswa نمونہ، مثال افشاں Afshan بکھیرنا، ظاہر افشیں Afsheen بکھیرنا افق Ufuq آسمانی کنارہ اقصٰی Aqsa دور کی جگہ اکیمہ Ukaima اونچی البیلا Albela آزاد، ظاہر الفت Ulfat پیار، محبت ام کلثوم Umme Kalsum پرکشش امّارہ Ammara حکم دینے والی امبریں Ambareen چادر، آسمان امیمہ Umaima قصد و ارادہ امینہ Ameena امانت دار انبیلہ Anbila لائق، قابل انجشہ Anjasha تلاش، حاصل کرنا انجلاء Injala صاف و شفاف انفال Anfal مال غنیمت انیسہ Anisa پیاری انیقہ Aniqa نادر، عمدہ انیلا Anila بھولی، حاصل کرنا ایمن Aiman بابرکت بابرہ Babura شیرنی بارزہ Bariza صاف، ظاہر بازغہ Bazigha روشن باسمہ ...

Read the articles in the light of Quran and Hadith- related to Prophet Mohammed (s.a.w), Taqwa, Tauheed, parents, children, family life etc- (Links 1)

- Click the heading which you want to read more: a.  Understanding Islam b.  Quran and Hadith c.  Tauheed d.  Love towards Prophet Mohammed (s.a.w) e.  Teachings of Prophet (s.a.w) f.  Duas g.  Taqwa h.  Child is an innocent gift i.  Education j.  Respect towards each other k.  Respect your parents l.  An attitude m.  Family n.  Istigfar o.  Learning Quran p.  Ramzan q.  Sadqa r.  Dawat o Tableeg

Woman who respects her husband and speaks with softness and wisdom, and in turn he will love her and never leave her:

 - Stubborn Women are Failures. Written by Amina Al-Harbi, social consultant Stubborn women fail in their marriages, and even in their relationships with relatives. Women who lack emotional intelligence and flexibility in dealing with people around them, are the biggest failures in their marriages and their lives. Why? 1- She enters into an egoistic tug of war with her husband, and prefers the voice of her ego to try to overcome him, and in fact she fails before the ego of her husband and the ego of those who are around her, because men become more stubborn in front of a stubborn wife and stubborn sister, and they become more gentle in front of a submissive woman. 2- A headstrong woman thinks that she can win while insisting on her opinion, and she can stand in front of any opposition. She forgets that even if she wins by her obstinacy in her opinion and stand,  she loses the heart that was loving her and caring for her. 3- Many narrations and wise proverbs in all the cultures...

Qailulah in Islamic culture) is a deeply embedded practice in the Islamic culture and it’s (Sunnah). Watch how it is connected to our crucial health:

 - A short mid-day nap (called Qailulah in Islamic culture) is a deeply embedded practice in the Islamic culture and it’s (Sunnah).  The Prophet Muhammad (pbuh) said, “Take a short nap, for Devils do not take naps” [Sahih Aljamie. --- Subhanallah.. Click to watch the video: Source: received all the contents from WhatsApp Message.

Eid al-Adha Mubarak:

 - Eid al-Adha  teaches us lessons of devotion and sacrifice. The obedience to Allah, the sacrifice, and the selfless loyalty of  Prophet Ibrahim (Abraham), peace be upon him, and Prophet Ismail (Ishmael), peace be upon him,  were so beloved by Allah, the Lord of all creation, that He decreed them to be observed by believers until the Day of Judgment. On this blessed and joyous occasion of Eid al-Adha, with reliance on the Almighty Allah and adherence to the teachings of His Prophets, and with prayers for the establishment of unity and solidarity worldwide,  this humble servant extends Eid al-Adha greetings to you and your family.

Study Report on: Condition of Muslim Entrepreneurs in India:

 - - Earlier it was being reported that Indian Muslims are increasingly getting into self-employment, and it is important to study the conditions of Muslim Entrepreneurs in India. - This study is funded by Azim Premji Foundation, the study is done by ABRAR ALI SAIYED, Assistant Professor of Entrepreneurship and Management, Özyeğin University of Turkey. - The Kundu committee found that there were 49% of Muslim Households in Rural areas and 50% of Muslim Households in Urban areas who were self-employed. - The respondents were willing to adapt to Islamic Banking if they are informed properly and have a better customer experience. - Most Muslim entrepreneurs were doing business informally and they were afraid of getting important documents for the business. Read the full report at the below link: Click to open the report: Source: The report is received through whatsapp, we have organised the file in our blog by giving an external link. 

Quran Juz 21 – Utlu Ma Oohiya - Summary:

 - Quran Juz 21 – Utlu Ma Oohiya Summary Join Us:  https://chat.whatsapp.com/EwGX2NFn95O2Bo92HkyyiI • This Juz starts off with the divine commands of Quranic recitation and establishment of prayers.  • The benefit of establishing prayers is mentioned. It keeps a person off from indecency and vulgarity. Hence, a Muslim can use this as a parameter to know the acceptance or rejection of his/her prayers in the Court of Allah. • How can a person deem his prayers as acceptable if s/he is involved in lies, breach of promises, oppression, open loot, indecency in vision and speech etc.  • One of the characteristic features of Prophet Muhammed ﷺ is being mentioned, that is he did not formally learn to read and write. However, his teacher is Allah the Exalted; there is a hidden wisdom behind this aspect.  • Then Allah commanded that a Muslim must not shun morals should there be a need to discuss and debate with the People of the Book (Jews and Christians).  ...